.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مطهری :چرا احمدی نژاد باید بماند و چرا باید برود؟
در بين اصولگرايان دو گروه با عقاید مختلف وجود دارند. يك عده می‌گويند چون رهبري حمايتهاي مكرر از دولت نهم كردند، ما نبايد سراغ گزينه ديگري برویم و اساسا جايز نيست. عده ديگری از اصولگرایان مي‌گويند نه، حمايت رهبري دلايل خاصي دارد. يكي به خاطر نگراني از روي كار آمدن اصلاح طلباني است ...
مطهری :چرا احمدی نژاد باید بماند و چرا باید برود؟

دکتر علی مطهری معتقد است بسیاری از اصولگراها اصلاح‌طلبند. هر چند به طور کلی اصلاح‌طلبان در برخی جاها از اصولگراها جلوتر هستند. مثلا اصولگراها روی مسئله آزادی بیان تاکید زیادی ندارند و این خیلی بد است. در این خصوص شهید مطهری روی آزادی بیان و تفکر تاکید بسیار داشت و مرز آزادی بیان را نفاق و فریب می‌دانست.

دکتر علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «فردا» در پاسخ به اینکه، اصولگرايان براي انتخابات آتي ریاست جمهوری چه شيوه اي را باید در پيش بگیرند تا اجماع نهایی صورت گفت: در بين اصولگرايان دو گروه با عقاید مختلف وجود دارند. يك عده می‌گويند چون رهبري حمايتهاي مكرر از دولت نهم كردند، ما نبايد سراغ گزينه ديگري برویم و اساسا جايز نيست. عده ديگری از اصولگرایان مي‌گويند نه، حمايت رهبري دلايل خاصي دارد. يكي به خاطر نگراني از روي كار آمدن اصلاح طلباني است كه قايل به تغيير ساختار نظام هستند، البته آقاي خاتمي خودشان اين گونه نيستند اما برخی حاميان ايشان و افرادي كه پشت سر ايشان قرار مي‌گيرند خواهان تغيير ساختار نظام هستند و همين كه روي كار مي‌آيند شروع به تنش زایی مي كنند.

وی افزود: به نظر من اگر اصولگرايان روي فردي قوي‌تر از آقاي احمدي نژاد اجماع كنند و که راي خوبي داشته باشد رهبري هم مخالفتي با اين مسئله ندارند. شاید دلايل حمايت رهبري از دولت نهم اين است كه اولا ايشان از هر دولت قانوني حمايت مي‌كنند ثانیا اين دولت، ولایت‌پذیر است ثالثا پیروزی در سیاست خارجی و زنده کردن اهداف اولیه انقلاب موفق بوده‌ است. رابعا پرتلاش و فعال است.

مطهری در ادامه با بیان اینکه گروهی از اصولگرایان معتقدند باید عملكرد آقاي احمدي‌نژاد را بررسي كنيم و ايشان را با ساير كانديداها مقايسه كينم و بعد از بررسي كانديداي مورد نظر را معرفي كنيم تصریح کرد: من معتقدم نظر دوم بهتر است. اصولگرايي حكم مي كند كه ما چشم بسته كسي را به عنوان كانديداي اصلح معرفي نكنيم. بياييم بررسي كنيم ايشان در طول 4 سال چه كارهايي انجام دادند. نقاط ضعف و قوت ايشان را بررسي كنيم ببينيم آيا صلاح هست ايشان كارش را ادامه بدهد، اگر ديگري بيايد بهتر است يا بدتر و مقايسه كنيم كه كدام اصلح‌اند.

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: باید یک فکر سومی پیدا شود چون مردم از طرفی انتقاداتی به رییس جمهور دولت نهم دارند و از طرف دیگر دل خوشی از اصلاح‌طلبان ندارند.

وی با انتقاد از عدم موفقیت اصولگرایان در کار حزبی گفت: حزب باید به معنی واقعی خودش باشد نه اینکه دو ماه مانده به انتخابات عده‌ای دور هم جمع شوند یک دفعه یکی سر برآورد و فضا را به دست خودش بگیرد در حالی‌که اصلا صلاحیت این کار را ندارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه بسیاری از اصولگراها اصلاح‌طلبند افزود: می‌توان گفت که هر اصولگرایی اصلاح‌طلب نیز هست. اصلاح‌طلبان بسیاری از حرفهایشان درست است و در برخی جاها حتی از اصولگراها جلوتر هستند. مثلا اصولگراها روی مسئله آزادی بیان تاکید زیادی ندارند و این خیلی بد است. شهید مطهری روی آزادی بیان و تفکر تاکید بسیار داشت و مرز آزادی بیان را نفاق و فریب می‌دانست. اصلاح طلبانی که صرفا به دنبال آزادی ها و حقوق اجتماعی مردم هستند نیروهای مثبت انقلاب به شمار می‌آیند و من بین اصولگراها و این‌گونه اصلاح طلبان تفاوتی قایل نیستم. خیلی از اصولگرا ها اصلاح‌طلب نیز هستند و گاهی مرزی بین اصولگرا و اصلاح طلب دیده نمی شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.311 seconds.